Archive for September, 2006

Sep 29 2006

Mai sunt 10 angajatori la usa

Published by under Management

“Nu-ti convine, pleaca! Mai sunt 10 ca tine la usa care asteapta”, iti spunea seful acum 10 ani, cand erai la inceput de cariera si vroiai sa te implici mai mult, sa castigi mai mult si sa inveti sa faci mai mult (all together). Dupa 5 ani, ai plecat intr-o alta firma care te-a apreciat si ai descoperit ca se poate sa lucrezi decent, sa incepi sa te realizezi profesional. Au mai trecut 5 ani si nu ti s-a mai spus ca mai sunt 10 ca tine, dar nici nu s-au intamplat minuni care sa te tina legat de acel scaun care, intre timp, s-a cam tocit de la noptile pierdute pe la serviciu in perioadele aglomerate. E timpul sa-i spui sefului tau: “Mai sunt 10 angajatori la usa”. O faci si apoi iti vezi mai departe de viata. Tocmai ai facut un nou pas in cariera.

In ultima perioada, foarte multi oameni de prin media si-au tot schimbat job-urile. Nu este neobisnuit ca toamna si eventual primavara sa se intample asta. Miscarea de trupe se intampla periodic, dar parca anul asta mai mult. Economia creste si unele companii nu tin pasul. Cine trebuie sa traga semnalul de alarma? HR-ul sau GM-ul? Ce instrumente foloseste o companie pentru a ramane pe val? Cum se poate proteja o companie de ofertele de “dumping” gen SOV sau Patriciu?

3 responses so far

Sep 28 2006

Axel Springer – un exemplu de urmat…

Published by under Management

“As the only media organization worldwide, Axel Springer AG is publishing a Sustainability Report.” http://www.axelspringer.de/englisch/umwelt/frame.htm

Despre ce este vorba? Despre un nou concept, o noua abordare ce propune analiza business-ului din trei puncte de vedere:

  • Economic
  • Social
  • De Mediu

Analiza complexa, cu indicatori de performanta definiti pe fiecare din aceste trei directii…Mie mi-a placut…

Exista vreun publisher (care activeaza) in Romania care sa aplice/foloseasca acest concept? (caci pana la rapoarte, da, mai este cale lunga…) De-abia astept sa-mi dati exemple, daca aveti :)

One response so far

Sep 28 2006

Intuitia: mergem pe mana ei au ba?

Published by under D'ale mele

Cu totii ne trezim, la un moment dat, la o rascruce de drumuri/vanturi (fetelor, vi-l amintiti pe Heathcliff? :)

Faci planuri, scenarii, incerci sa-ti imaginezi cat de bolovanos sau lin va fi drumul pe care-l vei alege. Totusi, sunt destule necunoscute … si daca mai ai si un pic de experienta care ti-a demonstrat ca nu toate socotelile de acasa se potrivesc cu cea din targ, atunci poate ar fi momentul sa-ti asculti intuitia. Sau nu?

Functioneaza? Este intelept sa o ascultam? Cat de des ne inseala? Mai este un atribut al femeilor? Sau barbatii se bazeaza la fel de mult pe intuitie in luarea deciziilor (de business :) )?

No responses yet

Sep 26 2006

Schimbarile din Ringier prin ochii/sufletul/mintea mea.

Published by under Management

O fi un semn bun ca intai simt si apoi gandesc?:) Glumesc, dar sunt sincera. La auzul noilor vesti intai am simtit si de abia dupa aceea mi-am pus intrebari …

Am simtit:

1. Regret (ca dupa orice lucru/perioada/etapa in viata care se termina).

2. Curiozitate pt ce va fi sa fie: ce stil de management va avea noul GM? Cat de repede se va integra? Ce voi invata de la el? Ce va aduce nou in companie?

3. Mandrie: Romania va ocupa un loc mai important in Ringier Publishing Europe prin noua structura manageriala si prin noul sistem de reprezentare. (da, recunosc: chiar si pt faptul ca noul GM desemnat pt Romania va reprezenta si Ungaria si nu invers J)

Am gandit:

Schimbarile au fost facute si trebuie sa le luam ca atare. O adaptare rapida nu poate fi decat in folosul tuturor.

Un GM cu un background in istorie, politica si publicistica este foarte probabil sa aiba un alt mod de abordare decat cel avut pana acum de Christoph Tonini sau Thomas Landolt.

Acum, fara Silvia Lepiarczyk, a mai ramas doar o 1 femeie printre cei  23 barbati prezentati pe site-ul corporate ca fiind core management…Nu, nu mai spun nimic ca sa nu spuneti ca sunt feminista…

Orice sfarsit e un inceput…

La buna vedere!

One response so far

Sep 26 2006

Schimbari la nivel inalt in Ringier – fara comentarii.

Published by under Management

2 comunicate de presa pentru cei interesati:

http://www.ringier.ro/index.php?req=media&id=19

 si

http://www.ringier.ch/index.cfm?id=2730&detail=true

2 responses so far

Sep 25 2006

Jurnalul e mai ieftin

Published by under Management

Asa cum spuneam in postul “Cele mai mici vanzari ale Jurnalului National de la ian. 2004 incoace!“, pretul este unul din factorii care au dus la scaderea vanzarilor JN. Tot acolo spuneam ca pot fi luate o gramda de masuri pentru ca ziarul sa nu-si mai dea cu stangul in dreptul. Desi ar fi fost mai destept sa nu-l scumpeasca la 1,1 lei, tot e bine ca de azi l-au facut 1 leu. Psihologic ne merge mai bine. :)

2 responses so far

Sep 25 2006

Eurogoool, promotie europeana de la Gazeta Sporturilor

Published by under Marketing

Promotia Gazetei, inceputa de vreo 2 saptamani, are un mecanism simplu, clar, fun, cu premii bine structurate si mai ales cu tichete a caror productie nu a mai fost facuta in Romania.

Felicitari echipei GSP pentru ca a apelat la o echipa de marketing care cu asta se ocupa: http://www.pegasusmkg.com. Principiul este unul sanatos: acolo unde pui 90.000 eur in premii de ce sa nu mai bagi inca 30.000 euro in mecanism, productie tichete, etc.

Avantajele ar fi:

- mecanims care te face sa cumperi in fiecare zi fara ca asta sa complice lucrurile.

- structura de premii pe 3 nivele: mici, medii, mari.

- tichete produse in UK cu razuiala cum numai cei de afara au masini sa faca. Tichetele sosec in cutii indexate astfel incat cel care le foloseste stie exacte ce cutii trebuie sa insereze intr-o anumita editie. Nu te doare capul cu alte cuvinte.

- baza de date si software de validare a castigurilor.

- un amanunt interesant pe care l-am gasit pe site-ul Pegasus Marketing este ca productia tichetelor este asigurata la nu stiu care firma de asigurari in cazul unor erori. Decent! European!

In aceste conditii nu prea ai cum sa dai gres, folosind expertiza unei firme care se lauda cu jocuri pentru ziare care au crescut vanzarile chiar si de 5 ori. Evident, nu va fi cazul Gazetei, dar este interesant de vazut cum se va bate Eurogol-ul cu 7 Magic. Sambata am fost la chiosc si nu mai era nici o Gazeta. Vanzatorul se vaita ca vin multi si iau cate 6-7 exemplare vinerea… De ProSport n-am intrebat, dar probabil ca se intampla cam la fel.

Succes ambelor echipe sportive! :)

No responses yet

Sep 23 2006

Cele mai mici vanzari ale Jurnalului National de la ian. 2004 incoace!

Published by under Management

Iann analizeaza ultimele cifre BRAT pentru jurnalismonline.ro si remarca diferenta mica dintre JN si EVZ, de numai 3.500 de exemplare. Comanescu preia subiectul si adauga ca JN depasise intr-un punct Libertatea. Se refera la punctul culminant al unei Loganiade: Mar. 2005. Atunci JN a vandut 230.370 exemplare in medie pe editie, iar Libertatea 228.747. Insa Libertatea a revenit in luna urmatoare la 246.220, iar JN s-a dus la 196.528.

Revenind la 2006, iunie mai exact, cifra de 72.002 pentru JN este cea mai mica cifra de vanzari de la revenirea in fortza a lui Tuca la hatzurile ziarului (ian. 2004: 32.247 —-> feb. 2004: 109.468). Cum a reusit Jurnalul sa ajunga in situatia asta dupa ce a dezmortzit bine de tot piata de ziare? Eu vad cateva cauze:

a) editoriale (produs): Tuca n-a mai venit cu ”editia de colectie v2.0″, iar “versiunea 1″ si-a pierdut din valoare pe masura trecerii timpului. Nu ma refer neaparat la suplimentul de luni, ci la tot produsul. Tot Tuca, imaginea ziarului in ochii publicului larg, n-a mai aparut la stiri incrancenat si hotarat sa faca din JN cel mai mare ziar din Romania si nici de Tuca Show n-am mai avut parte.

b)  promovare: ultima Loganiada a avut cele mai mici rezultate ever si asta eu as pune-o pe spatele combinatiei cu Gazeta Sporturilor, dar si a erodarii concursului la care a contribuit si Libertatea cu premiile care chiar se dau si articolele de rigoare. In plus, 2 greseli strategice: 1. extrageri cu Mama Natura in totala contradictie cu imaginea pe care o crease Tuca ziarului si 2. Loganuri in leasing pe 1 an?

c) pret: trecut din martie 2006 de pragul psihologic de 10.000 lei (1 RON).

d) distributie (place): returul destul de mic pentru piata de distributie din Romania intr-un moment in care ziarul avea nevoie de push: 23% in iun. 2006.

Aceasta cred eu ca este lectia celor 4P pe care si-a luat-o JN-ul si din pacate pentru ei, nu de la concurenta, ci de la ei insisi. Evident, asta nu e o concluzie. Sunt zeci de solutii care pot rezolva cazul si cum bine zicea Iann, incepe iar o promotie.

Din toate astea se naste si o intrebare pe care am furat-o dintr-o conversatie la care am tras cu urechea (nu voi preciza sursa :) ): Unde s-au dus cumparatorii de JN? …caci la celelalte ziare nu s-au dus conform cifrelor. Voi ce credeti?

One response so far

Sep 22 2006

Yahoo!Mail Beta este cool!

Published by under Online

Au reusit s-o faca si p’asta. Daca tot nu ofera POP3 gratis, atunci au adus moara la sac si i-au tras o interfata in browser de zici ca-i MS Outlook. Super tare!

UPDATE on 22-Sep-2006, 20:07

Yahoo a inceput sa raspandeasca noua versiune la scara larga in data de 14 septembrie. Pana la acea data versiunea fiind disponibila pentru un numar limitat de useri. Dincolo de interfata foarte asemanatoare cu cea a unei aplicatii desktop, noua versiune a Yahoo!Mail are si avantajele oferite de o astfel de aplicatie precum drag and drop, online calendar sau preview e-mail. Mai mult, dar fara a se opri aici, Yahoo!Mail a integrat in aceasta interfata chiar si RSS reader.

2 responses so far

Sep 20 2006

Campanie NY Times

Published by under Marketing

Elena Coman ne dezvaluie metoda ei de a se binedispune dimineata: privind spoturile New York Times.

No comment on this. Va las pe voi.

2 responses so far

Sep 19 2006

Carti de referinta de la Cotidianul

Published by under Marketing

Ii apreciez pe cei de la Cotidianul pentru ca au reusit sa puna in practica actiunea cu cartile de referinta din fiecare miercuri. Modelul este foarte folosit de cotidianele din Spania, Franta, Germania, etc, insa cateva diferente exista.

Una din ele ar fi faptul ca unele din ziarele occidentale au deja departamente care se ocupa de acest gen de actiuni fiindca, si este o diferenta profunda, ele le aduc un profit suplimentar. Este o extensie a brandului profitabila din toate punctele de vedere, inclusiv din cel financiar. Exista departamente separate si se actioneaza pe bugete separate, pornind de la productie, distributie, promovare, etc si pana la P&L.

O alta diferenta ar fi faptul ca in afara aceste actiuni “plus product” se produc avand produsul extensie separat de ziar, fiind optional daca un cititor doreste sa cumpere doar ziarul sau ziarul cu produs, asa cum a fost si CD-ul SUPERGOOOOLL al celor de la ProSport. Sau in anumite state, unde legea nu permite separarea din mai stiu eu ce motive, se fac tiraje separate, cum se fac la Beau Monde, de exemplu (cu cadou sau fara cadou). Este interesant de aflat daca aceasta carte a ajuns fara vreo taxa suplimentara si la abonatii Cotidianul. Nu ca ar fi ei foarte multi, dar asta ar arata si mai clar scopul promotional al acestei actiuni care chiar si la 3 lei/bucata nu poate fi considerata decat o investitie, ce-i drept in ceva consistent pentru brand.

Bravo lor si pentru ca acum “suntem in carti”, asteptam rezultatele actiunii. In BRAT! :)

 

No responses yet

Sep 15 2006

Dominoul Honda contiuat de Bergenbier intr-o gospodarie din Romania

Published by under Marketing

Priviti aceasta reclama (domino Honda) si comparati-o cu ultima reclama la Bergenbier in care un domino autohton, executat cu mare arta, inclusiv din gaturi de Qpak, porneste un televizor la care, evident, este un meci. Pentru ca brandul Bergenbier vrea sa fie asociat cu fotbalul si, mai nou, cu masinile Honda. Altfel nu vad care-i faza cu dominoul :).[Imi pare rau ca nu am gasit si reclama Bergenbier] 

UPDATE// Click aici pt. spotul Bergenbier 

Este pacat pentru peisajul de advertising romanesc ca domnii creativi apleaza la astfel de “preluari” din spoturi, din pacate pentru ei, extrem de cunoscute. Sau le joaca mintea feste? Colac peste pupaza, daca ne uitam la cele 2 dominouri, este ca si cum ne-am uita la “Trazniti in NATO” dupa ce am vazut “Seinfeld”.  Tehnologia trece, creativitatea ramane. Lipsa!

Si ca sa ne mai relaxam putin va propun un alt spot Honda: shhhh…

Acum nu ne ramane decat sa astaptam scriptul urmator: un meci de fotbal intr-o sala de sport/10 suporteri insetati la magazin; se da startul/se cumpara berea; se paseaza intens/suporterii arunca berea de la unul la altu; mingea iese in out/berea intra in frigider; un copil de mingii da o alta minge/nevasta aduce berea; se bate out-ul/berea curge in pahar; driblinguri spectaculoase/ciocniri de pahare; si gooooooolll/berea inscrie si ea in stomacul consumatorului; URAAA!!!!

No responses yet

Sep 11 2006

Tolontan si Turturica n-au avut dreptate cand au plecat cu scandal de la ProSport, respectiv EVZ

Published by under InExplicatie

Aceasta este concluzia pe care o trag eu dupa eliberarea de catre CRP a setului de reguli de autoreglementare a relatiei dintre patronii de presa, editori si jurnalisti.

In documentul respectiv se spune:

5. Aplicarea politicii editoriale
Responsabilitatea aplicarii Politicii Editoriale revine editorilor. Patronul si managementul societatii nu vor interveni asupra modului in care editorii gestioneaza activitatea profesionala, sub conditia respectarii Politicii Editoriale de catre acestia.

In situatia in care societatea prezinta rezultate negative sau interese de alta natura o impun, patronul, prin managementul sau, va putea opera modificari in Politica Editoriala sau va putea proceda la schimbarea editorului.

Asadar, practic, patronul poate sa faca ce vrea cu ziarul lui. Sa-l schimbe din ziar economic in tabloid (vezi Averea) sau sa inlocuiasca editorul respectiv daca “societatea prezinta rezultate negative sau interese de alta natura o impun”.

 Gresesc oare cu cele de mai sus?

7 responses so far

Sep 11 2006

Sanoma Hearst va lansa in octombrie revista Femeia

Published by under Reviste

Femeia va fi de fapt relansata si readusa pe piata dupa ce Sanoma a achizitionat brandul de la Publicatia Femeia SRL. Revista Femeia a fost lansata in secolul XIX fiind cel mai vechi brand dintre revistele pentru femei.

In octombrie 2006, ea va avea intre 150 si 200 de pagini si va costa aproximativ 5 lei. “Avem în vedere segmentul femeilor care vor să citească cu adevărat o revistă, care să regăsească în Femeia bucuria de a citi, nu de a se uita sau a afla bârfe” a declarat pentru Mediafax Lucian Ionita, publisher Sanoma Hearst Romania.

Femeia va ocupa astfel segmentul de reviste glossy fara sa afecteze publicul revistei sora Femeia de azi, pozitionata pe segementul mass-market.

3 responses so far

Sep 10 2006

“Va multumesc mult pentru tot. Ma mut”, zice Lucian Ionita

Published by under Management

Mai jos, puteti citi mesajul lui Lucian Ionita, unul din cei 2 publisheri, catre tot staff-ul Sanoma-Hearst. L-am incadrat in categoria Management. Acum ramane sa-mi spuneti voi daca l-am pus bine.

 ============================================
Dupa 6 luni, probabil cele mai intense si sigur printre cele mai frumoase din cariera mea, as vrea sa va multumesc.
[...] Unora pentru ca au plecat la drum cu mine, fara sa stim uneori unde duce. Celor care s-au lasat convinsi. Altora, pentru ca au mers – imperturbabil – pe drumul lor, dar si celor care nu s-au miscat nici picati cu ceara. Am luat decizia sa ma mut. 
Echipa Femeia are nevoie de spatiu iar Irina si Aurora au fost dragutze si ne-au dat biroul lor (int. 225).
Numai bine tuturor,

Lucian

ps1. In mod egal si o data in plus le multumesc celor dezamagiti de finalul mailului precum si celor carora inca le bate inima tare. Daca inca va bucurati, cititi din nou sfirsitul.

ps2. Echipa Femeia va pune pe piata la sfirsitul toamnei cel mai tare lunar generalist de femei. Tot echipa mai spune ca, in primul rind, cumparatoarele vor avea de citit in el. 

ps3. Am zis “ne-au dat biroul lor” pentru ca de luni va incepe munca de junior publisher Theodor Manolache. Unii il stiti, a fost marketing manager la noi, dar acum vine de la Ringier, unde a condus marketingul pentru Evenimentul si, spre final, Capital. Theo va superviza promovarea publicatiilor noastre de masa (Femeia de Azi, Castigi, Story) si, usor-usor, le va prelua ca publisher plin.  

============================================

Mie mi s-a parut cel putin haios.

2 responses so far

Next »

Media Blog>

Top Blog>

Cautare Google >

 


Reclama Google >