Archive for October, 2007

Oct 23 2007

TV + REVISTE > TV. La acelasi buget!

Published by under Marketing

In Romania, revistele atrag doar 4% din totalul cheltuielilor de publicitate in timp ce televiziunea aproape 90%. In Olanda, revistele primesc 8%, in timp ce televiunile doar 18%. In Brazilia, televiziunile atrag 60% din veniturile totale. N-am gasit inca o alta tara in care TV-ul sa atraga 90% din venituri, dar asta nu inseamna ca nu exista.

Totusi, cat de eficient este, ca piata, sa-ti planifici 90% din buget pe TV? La intrebarea asta exista tone de raspunsuri de genul: foarte eficient. Si asta pentru ca TV-ul are reach mare, pentru ca imi cresc vanzarile cand fac campanie pe TV etc. Asadar, lucruri palpabile.

Care ar putea fi capcana? Aceea ca studiile de follow up ale campaniilor nu sunt atat de amanuntite astfel incat sa arate pe fiecare media cum stau lucrurile. Orice follow up rapid al unei campanii ar cantari TV-ul ca fiind principalul aducator de succes. Ceea ce nu este fals in conditiile celor 90 de procente, insa… In orice mix de media, fiecare canal aduce valoare, iar unul va ”duce greul”. Am vorbit aici despre diferenta dintre TV si reviste citand un articol de pe consterdine.com. Acelasi articol si cercetarea din spatele lui mai spune ca: printul poate sa imbogateasca intelesul unei reclame atunci cand aceasta este vazuta dupa vizualizarea ad-ului; printul poate sa faca oamenii sa perceapa reclama tv in moduri noi; printul poate face ca TV-ul sa functioneze mai bine; printul poate sa intensifice rezultatul TV-ului; si poate cea mai imporanta concluzie ar fi ca sinergia celor doua medii funtioneaza cel mai bine atunci cand reclamele sunt facute sa functioneze impreuna.

Toate aceste concluzii se bazeaza pe doua studii consacrate: “Multiplying the Media Effect” si “The Media Multiplier” despre care gasiti mai multe detalii aici.

Revenind la titlul acestui post, iata rezultatele unui studiu de tip media multiplier realizat in Germania pentru Ford Cougar. Cele patru mesaje cheie ale campaniei au fost testate din punctul de vedere al awareness-ului. Scorul cumulat al mesajelor campaniei pentru cei care au vazut o singura data reclama TV a fost de 89%, pentru cei care au vazut de doua ori reclama TV de 98%, iar pentru cei care au vazut reclama TV o singura data si tot o singura data print ad-ul de 118%, un scor cu 29% mai mare. 

spontaneous-comprehension-c.gif

Asadar, mixul este mult mai important decat frecventa pe TV. Iar meciul dintre frecventa si aparitia in print cu siguranta se poate juca in cadrul aceluiasi buget.

Si ca sa inchei intr-o nota “amuzanta”, tot pe consterdine.com citesc ca publisherii revistelor ar trebui sa fie interesati de calitatea machetelor gazduite. Daca o macheta sufera din punct de vedere creativ, rezultatul nu va fi pe masura, iar asta ar reduce sansele revistelor de a atrage bugete de la clientul respectiv. Pe scurt: daca nu merge, schimbati-va agentia! :)

One response so far

Oct 20 2007

Creste TV-ul?

Published by under Tendinte

Conform Media Fact Book 2007 veniturile brute din publicitate pentru TV s-au situat in 2006 la nivelul de 89% din total. Comparativ cu 2005, cresterea a fost de 39%. Cei de la IM estimeaza pentru 2007 o crestere chiar mai mare, de 45%. Asta pe fondul cresterii tarifelor, dar si a aglomeratiei.

Pe de alta parte, marile statii se confrunta in aceasta perioada cu o scadere a audientelor, zice Romania Libera. Conform articolului, statiile pun asta pe seama fragmentarii pietei, a aparitiei tot mai multor televiziuni de nisa cu diverse specializari. Pro TV a scazut cu 18%, in timp ce Acasa TV cu 30% (ian-oct 2006 vs. ian-oct 2007) conform Mariei Apostol. Antena 1 a depus plangere la Parchet impotriva firmei ce masoara audientele TV. TVR-ul admite si el o scadere.

Florin Dumitrescu de la Adviser spune: “Ani de zile in Romania consumul de televiziune a fost exagerat de mare, in comparatie cu cel de presa scrisa sau Internet [...] Ne indreptam spre normalitate si din acest punct de vedere. Intr-adevar, cresterea nivelului de trai are drept urmare scaderea timpului petrecut in fata micului ecran”.

Daca audientele scad, veniturile din publicitate ar putea scadea si ele. Chiar daca scaderea este cauzata de fragmentare, iar consumul total de TV nu va scadea, reorientarea publicului catre posturi de nisa ar atrage de la sine venituri mai mici pentru piata totala, preturile acestor statii fiind mult mai mic. Ramane de vazut daca se intampla asa si daca da, unde vor fi redirectionati banii respectivi.

No responses yet

Oct 20 2007

Creste investitia in reviste. In USA.

Published by under Sales

Conform datelor TNS Media Intelligence citate de mediabuyerplanner.com in US revistele sunt in crestere ca si cota de piata din totalul cheltuielilor de publicitate. De la 16,7% in H1 2006 la 17,7% in H1 2007.

Nina Link, CEO si Presedinte al Magazine Publishers of America declara ca “aceste cifre demonstreaza vitalitatea revistelor ca si mediu pentru advertiseri”. Tot ea mai spune ca aceasta crestere se intampla cu un numar de pagini de publicitate relativ constant, dar pe fondul unei scaderi a pietei totale de advertising. Din cifrele de mai jos se observa aceasta crestere, dar si scaderea TV-ului, a ziarelor (in cea mai mare masura) si a radioului.

 media-share-us-h1_07.jpg

No responses yet

Oct 18 2007

Biroul CIA din Sibiu

Published by under D'ale mele

img_3742.JPG

….adica Centru de Ingrijire si Asistenta.

No responses yet

Oct 18 2007

Recomandarea zilei: BT Asigurari

Published by under D'ale mele

Daca vreti sa-i faceti viata si mai amara pagubitului (in cazul unui accident de masina), va recomand sa va faceti RCA la BT Asigurari. Doar 2 oameni/zi se ocupa de daune in tot Bucurestiul. Am pierdut azi cu ei vreo 4 ore. Le multumesc! :) Ah, daca aveti CASCO la ei, tot la mana celor 2 oameni veti ajunge. :(

Mai mult, conceptul de asigurare cica functioneaza asa: daca ti-ai rupt planetara intr-un accident, ti se da o planetara uzata caci nu era noua cand s-a rupt. Ma intreb cum fac in cazul parbrizelor sparte, tot de la dezmembrari? Sunt haioshi, nu?

2 responses so far

Oct 13 2007

Sorento/Italia

Published by under Calatorii/Vacante

img_6655.jpg

Continue Reading »

One response so far

Oct 13 2007

Top 10 cuvinte cheie simpleblog.ro

Published by under Online

Conform trafic.ro, in ultimele doua saptamani, cei care au ajuns pe simpleblog.ro printr-o cautare au folosit urmatoarele cuvinte cheie:

Loc Cuvant cheie (Dups)
1 femeia de azi (43)
2 4 luni 3 saptamani si 2 zile (29)
3 eurogoool   (29)
4 simple blog   (27)
5 esquire   (25)
6 catalog ikea   (18)
7 cum se instaleaza vista  (14)
8 bellagio las vegas  (13)
www.pegasusmkg.com  (12)
10 sanoma hearst romania jobs (9) 

Alte cautari “amuzante”: brat beibi, cum apar in glamour, cum se calculeaza ratingul de audienta, cum se instaleaza windous vista, mami revista pentru copii, revista pleiboi, tolontan – prosport?, youtube filme gratuite pentru copii, naumovici mielule.

No responses yet

Oct 11 2007

Nu mai imi cumpar Renault

Published by under D'ale mele

Dupa 17.000 de km s-a stricat distributia. Dupa alte cateva mii de kilometri s-a stricat pornirea. De 5 ori cel putin am fost cu ea in service si nici IPSO, SERUS sau Autocobalcescu nu au reusit sa o faca. Caraie, maraie, face in toate felurile. Se uzeaza foarte repede. Am schimbat nenumarate piese. Vreau sa scap de ea, dar nu pot la buy back caci ei stiu cel mai bine sa valorizeze masina. Adica dupa 3 ani nu mai ofera nici jumatate din suma. Nu ca n-ar fi adevarat ca atat face. Asta ar fi o alta problema: isi pierde valoarea dupa o luna dupa ce o cumperi caci producatorul vine instant cu o oferta pe modelul respectiv. Service, chiar daca mai ieftin/bucata, mai scump de fapt avand in vedere ca trebuie multe lucruri si cam des.

Sunt sigur ca sunt si posesori fericiti de Renault, dar oare merita riscul? Este cumpararea unei masini o loterie? Eu cred ca e cam scumpa ca sa fie o loterie. Si pana acum doar asta pot sa inteleg.

Sper sa va ajute experienta mea in viitoarele achizitii. Eu o sa ma indrept catre ceva nemtesc sau japonez. Bafta Renault! Sa vindeti ieftin!

8 responses so far

Media Blog>

Top Blog>

Cautare Google >

 


Reclama Google >