Archive for April, 2009

Apr 06 2009

MAXIM Germania se inchide

Published by under Reviste

maxim-germany.jpgUltima editie va fi cea a lunii mai, ne-a anuntat acum cateva zile Berliner Zeitung. Publisherul elvetian, Marquard Media, cumparase titlul de la Axel Springer in ianuarie 2008 si era extrem de fericit de achizitie fiind primul lor titlu de barbati de pe piata germana. Titlu pe care l-au cumparat cu incredere in faptul ca-l vor transforma intr-un titlu de succes avand in vedere leadership-ul pe segment de care aveau parte pe pietele din Polonia si Ungaria. Totusi, dupa un an si doua luni, reprezentantii Marquard Media invoca motive economice care stau la baza inchiderii. Maxim Germania avea o medie de vanzari in momentul preluarii de 124.161 exemplare, iar acum vinde 117.191 exemplare.

No responses yet

Apr 03 2009

MAXIM UK se inchide

Published by under Reviste

Vestea vine de aici, dar ce e cu adevarat interesant este ca aceasta stire este folosita ca punct de pornire de catre colegii de la Wall-Street.ro pentru comunicarea unei mariri de tiraj (nu stim in ce luna) si pentru anuntarea maririi vanzarilor (nu stim cu cat) pentru MAXIM Romania. Asta da PR! :) Ultimul numar cu cifre pe BRAT pentru Maxim este decembrie 2008, cu 5.623 exemplare vandute.

.

285.jpg

No responses yet

Apr 02 2009

Managing Media Crisis: Ziarele din Romania vazute de Mario Garcia

Published by under D'ale mele

Ordinea este data de cat de mult i-au placut. De la cel mai placut, la cel mai putin placut.

Business Standard, foarte bine organizat;

Adevarul, un ziar plin de energie;

Cotidianul, bine organizat si standardizat, linistit;

Evenimentul zilei, look american, bine organizat;

Ziarul Financiar, prea plin de text (text heavy);

Gandul, mai bun in interior decat la prima pagina, e bine ca are adresa de web in logo;

Romania Libera, un look demodat al anilor ’90;

Gazeta Sporturilor, imi place mult, o treaba bine facuta, cel mai bun layout dintre tabloide;

Libertatea, apreciez pe cei care pot face asta;

Click, Cancan, ziare de scandal;

Cancan, un tutti frutti, n-as putea sa fac un astfel de ziar intr-un milion de ani;

ProSport, foarte mult text lateral;

Jurnalul National, n-am inteles exact ce vrea sa transmita acest ziar (nr editia de azi), dar trebuie sa spun ca este bine organizat.

No responses yet

Apr 02 2009

Ce am invatat de la Managing Media Crisis 5

Published by under D'ale mele

De la Mario Garcia (2):

- ziarele se citesc, web-ul face parte din ceea ce faci.

- online-ul trebuie sa fie regele. ziarul ramane in companie, la locul lui, dar trece pe planul 2.

- 25.000 de vizitatori pe zi are blogul lui Mario Garcia.

No responses yet

Apr 02 2009

Esquire / aprilie 2009

Published by under Reviste

O jurnalista de la un cotidian ce se vrea cu pretentii care a scris despre Esquire ca este trimestrial, mi-a replicat cand i-am semnalat greseala ca asa umbla vorba prin piata si ca n-a infirmat-o nimeni, deci a considerat-o adevarata. Sa nu credeti ca a facut vreun efort sa intrebe pe cineva despre asta. Pur si simplu, n-a dat nimeni o stire ca sa infirme un zvon rautacios. Ii dedic acelei doamne/domnisoare coperta numarului de aprilie si ii zic: Am infirmat zvonul acela, ca si multe altele, prin simpla aparitie a revistei pe piata. Multumim!

picture1.png

One response so far

Apr 02 2009

Ce am invatat de la Managing Media Crisis 4

Published by under D'ale mele

Andreea Rosca: 80% din textele publicate nu au un raspuns la intrebarea what’s in it for me. 70% din articolele din sectiunile de stiri ale ziarelor nu sunt gandite si vizual.

Lucian Romascanu: numarul cititorilor creste, afacerile scad. nici tirajele cumulate ale tabloidelor nu scad. (n.r. click, can can si libertatea vand mai mult decat vindea libertatea in trecut).

No responses yet

Apr 02 2009

Ce am invatat de la Managing Media Crisis 3

Published by under D'ale mele

Razvan Ionescu: azi platim si pretul crizei reale, dar si al celei subiective. Parafrazand un patron de media, Razvan zice: pe timpul crizei va exista un transfer de audienta de la bad management, la good management.

Cristina Siomion: masurile anti-criza s-au aplicat tarziu. nu prea tarziu, dar tarziu.

Andreea Rosca: ajutorul de stat este un non sens. cititorii i-am pierdut noi, nu guvernul.

No responses yet

Apr 02 2009

Ce am invatat de la Managing Media Crisis 2

Published by under D'ale mele

De la Mario Garcia: 

1. We are not in the newspaper business, but the news business.

2. Revizuiti-va strategia de continut care se adapteaza la diverse platforme; anumite lucruri din print pot functiona si online, altele nu.

3. Articolele lungi sunt mai citite online decat in print. Suna ciudat, dar unul din motive este ca pe internet, atunci cand sunt impartite pe mai multe pagini, cititorul nu observa de fapt cat este, pe cand in print, renunta inainte de a se apuca de citit pentru ca vizualizeaza lungimea lui.

4. Second day news: ziarele trebuie sa invete sa scrie stirile din unghiuri diferite decat stirea in sine. Stirea de obicei apare online la 5 minute dupa ce se intampla. Asadar, a 2-a zi in ziar, titlul unei stiri vizavi despre prabusirea unui avion, nu este Dramatica prabusire a zborului 454, ci posibilele cauze ale prabusirii zborului 454, plecand de la premiza ca stirea este deja cunoscuta de toata lumea.

5. Navigators: folositi navigatoarele in ziar, coloane cu cele mai importante 15 stiri.

6. Charticles: un articol nu trebuie sa fie neaparat narativ.

7. Storytelling: o alta alternativa la stire este storytelling-ul.

No responses yet

Apr 02 2009

Ce am invatat de la Managing Media Crisis 1

Published by under D'ale mele

Programul conferintei care se intampla azi la Intercontinental il gasiti aici.

Prima de fapt nu este o invatatura. Este o dare de seama. Imi dau seama ca suntem o mana de oameni care umplem o sala la Intercontinental. Dupa cum se intampla lucrurile, imi dau seama seama ca majoritatea se cunosc intre ei, chiar daca nu direct. Daca am fi cu totii pe linkedin, nu s-ar ajunge la mai mult de nivelul 3 de cunostinte.

Asadar, ii cunosc si /sau recunosc aici, in ordinea scaunelor, pe: Sorin Pislaru, Livia Moisii, Razvan Ionescu, Lucian Ionita, Lucian Romascanu, Iulian Comanescu, Cristina Simion, Andreea Rosca, Aura Iordan, Amalia Badescu, Mihaela Calinoiu, Augustin Roman, Marian Toader, Pascal Constantin, Petre Danoiu, Laurentiu Manolache, Petrisor Obae, Silviu Ispas, Elena Serban, Simona Vlasceanu, Roxana Ivan, Dan Turturica si multi, multi alti cunoscuti.

No responses yet

Media Blog>

Top Blog>

Cautare Google >

 


Reclama Google >