Nov 13 2010

Normele AAER pentru editori si publisheri

Published by at 23:36 under Management

AAER: Asociatia Americana a Editorilor de Reviste
(revizuite in octombrie 2010)

Normele AAER pentru editori si publisheri reglementeaza practicile pe termen lung ce guverneaza relatia dintre continutul editorial si publicitate. Normele asigura faptul ca practicile folosite in mod frecvent de editori si publisheri pentru a preveni sau rezolva conflictele editorial/publicitate sunt clar intelese si aplicate consistent in industria revistelor.

Intr-un domeniu ca media ce se schimba rapid, nici un set de norme nu poate anticipa orice situatie, dar acestea sunt principiile de baza din spatele normelor AAER pentru editori si publisheri:

- Fiecare cititor are dreptul sa fie informat corect si cinstit

- Valoarea revistelor catre clientii de publicitate depinde de increderea pe care cititorii o au in revistele respective

- Diferentierea dintre continutului editorial si mesajul de marketing trebuie sa fie transparenta

- Integritatea editoriala nu trebuie sa fie compromisa de influenta clientilor de publicitate

AAER crede ca insusirea acestor principii aduce beneficii fiecarei parti care detine un interes in industria de reviste: cititori, editori, publisheri si clienti de publicitate. […]

COD DE BUNE PRACTICI PENTRU REVISTE

Membrii AAER cauta sa incurajeze folosirea creativa a revistelor de catre clientii de publicitate. Prin protejarea integritatii editoriale, normele promoveaza eficienta mesajului publicitar.

1. Publicitatea si coperta

a. Coperta este declaratia de brand a editorului si publisherului. Publicitatea pe coperta mareste probabilitatea aparitiei conflictelor editorial-publicitate. Coperta si cotorul revistei nu ar trebui folosit pentru a face reclama unor produse, altele decat revista in sine.

b. Copertele false si clapele pot fi folosite pentru publicitate tinand cont de urmatoarele conditii:

i. Logoul revistei sa nu fie folosit pentru a gira editorial mesajul publicitar (logoul poate fi folosit pe copertele false sau clape pentru a identifica publicatia respectiva)

ii. Continutul editorial si grafica revistei nu sunt integrate cu publicitatea

iii. Copertele false si clapele nu folosesc trimiteri si elemente de grafica a revistei similare cu cele folosite de revista respectiva

Copertele false si partea din fata a clapelor folosite pentru publicitate trebuie intotdeauna marcate ca fiind publicitate. Pentru mai multe informatii vezi “Cand sa marchezi publicitatea”.

c. Pentru a preveni aparitia girului editorial, stickerele de pe coperta nu ar trebui folosite pentru a face reclama unor produse.

2. Logoul revistei si al clientului

a. Logoul revistei poate fi folosit in pagini ce promoveaza revista, produsele adiacente si parteneriatele de marketing, inclusiv pe coperta unei sectiuni sponsorizate, dar nu poate fi folosit pe coperta sa in alte pagini ale unei sectiuni publicitare (“advertorial”). Vezi “Sponsorizarile”, Sectiunea 6 si “Sectiunile si articolele publicitare (advertoriale)”, Sectiunea 8.

b. Logoul revistei nu trebuie folosit in reclamele din revista pentru a sugera girul editorial in afara cazurilor in care produsul sau serviciul pentru care se face reclama a primit un premiu editorial.

c. Logoul clientului nu ar trebui sa apara in paginile editoriale cu exceptia cazurilor in care intr-un context editorial se vorbeste despre o companie, produsele si marcile sale inregistrate.

3. Grafica revistei si a reclamelor

a. Publicitatea nu trebuie sa imite grafica revistei in care apare; publicitatea nu trebuie sa foloseasca fonturi, elemente grafice sau tratamente de culoare care ar putea duce la confundarea reclamei cu spatiul editorial in ochii cititorilor.

b. Publicitatea care ar putea fi confundata cu spatiu editorial, chiar daca acestea nu imita grafica revistei in care apar, trebuie marcata corespunzator. Vezi “Cand sa marchezi publicitatea”, Sectiunea 4.

4. Cand sa marchezi publicitatea

Editorii si publisherii trebuie sa aiba in vedere ca in anumite circumstante marcarea publicitatii este ceruta de legea federala. “USPS Domestic Mail Manual 707.3.6.4” (marcarea unui material platit) sustine urmatoarele: Sub 18 USC 1734, in cazul in care exista o intelegere platita, acceptata sau promisa pentru publicarea unui material editorial intr-o publicatie periodica, acel material trebuie clar marcat cu “publicitate”.

Normele AAER au si urmatoarele cerinte:

a. Publicitatea care poate fi confundata cu spatiul editorial trebuie marcata, chiar daca publicitatea nu seamana cu revista in care apare. Vezi Sectiuni publicitare (“Advertoriale”), Sectiunea 8.

b. Publicitatea care apare pe copertele false si pe partea din fata a clapelor care incearca sa imite continutul editorial sau in formate neconventionale trebuie intotdeauna marcate.

c. “Publicitate”, “Continut publicitar” si “Sectiune speciala publicitara” sunt etichete standard. […]

d. Pentru a preveni aparenta participarii editoriale, eticheta “Advertorial” nu trebuie folosita.

e. Etichetele trebuie sa apara orizontal in partea de sus a paginii la o dimensiune citibila si cel putin comparabila ca marime cu corpul de litera al textului prezentat.

f. Etichetele nu trebuie ascunse sau deghizate.

5. Publicitatea adiacenta

a. Editorii si publisherii trebuie sa evite pozitionarea publicitatii in apropierea unei pagini editorial care arata sau in care se vorbeste despre acelasi produs sau produse similar vandute de client (o regula simpla folosita de multe reviste este ca cititorul sa intoarca macar doua pagini intre reclama respectiva si pagina editoriala.

b. Editorii si publisherii trebuie sa mai evite:

i. Pozitionarea reclamelor pentru produse si servicii sustinute sau associate cu figuri publice in apropierea continutului editorial legat de respectivele figure publice.

ii. Pozitionarea reclamelor pentru casele de productie video, programele de televiziune, casele de inregistrari si alte companii similare langa pagini editoriale ce contin materiale despre participantii din reclamele respective.

6. Sponsorizarile

a. Sponsorizarea editiilor special, a inserturilor editorial, inserturi brosate sau atasate de revista si sectiunile special si concursurile sunt acceptate tinand cont de aceste norme.

b. Sponsorizarea evenimentelor precum decernarea unor premii, conferinte sau targuri si expozitii sunt acceptate tinand cont de aceste norme.

c. Copertele sectiunilor sponsorizate trebuie sa fie marcate ca publicitate atunci cand includ logourile sponsorului; continutul publicitar al sectiunii speciale si alte promotii adiacente ce se regasesc in alte pagini ale revistei trebuie marcate ca si publicitate. Vezi “Cand sa marchezi publicitatea”, Sectiunea 4.

d. Sponsorii pot fi mentionati in continutul editorial, dar produsele si serviciile associate cu acesta sau partneri de afaceri ai acestuia nu ar trebui promovate sau sustinute editorial.

e. Sponsorii nu trebuie sa ceara sau sa impuna directia editorial; continutul editorial nu trebuie aratat sponsorului inainte de publicare.

f. Pentru a preveni conflictele editorial-publicitate, sponsorizarea sectiunilor editoriale publicate regulat, rubricile si reportajele nu trebuie acceptata.

7. Editiile exclusive (cu un singur client de publicitate)

a. Editiile exclusive sunt acceptate tinand cont de aceste norme, insa trebuie explicate cititorilor intr-un editorial sau o nota a publisherului publicata in aceeasi editie.

b. Editiile exclusive fac obiectul normelor relevante pentru continutul sponsorizat in “Cand sa marchezi publicitatea”, Sectiunea 4 si “Sponsorizare”, Sectiunea 6.

8. Sectiunile si articolele publicitare (advertoriale)

a. Advertorialele nu sunt continut editorial si fiecare pagina a acestora trebuie marcata. Vezi Sectiunea 4, “Cand sa marchezi publicitatea”.

b. Logoul revistei nu trebuie sa apara pe coperta unei sectiuni publicitare sau in cadrul unei pagini advertorial.

9. Participarea editoriala in publicitate

a. Membrii echipei editorial si colaboratorii permanenti nu trebuie sa apara in sau sa particpe la crearea si productia reclamelor care apara in propria revista.

b. Publicatiile angajate in sau asociate cu productia sau promovarea produselor sau serviciilor brandului publicatie trebuie sa se asigura ca publicitatea sau promovarea propriilor produse si servicii nu trebuie confundata cu spatiul editorial.

10. Plasarea de produse si integrarea

a. Publisherii nu trebuie sa accepte bani din partea clientilor de publicitate pentru a promova produse in cadrul continutului editorial.

b. Editorii nu trebuie sa creeze continut, sa pozitioneze continut in aproprierea unei reclame, sa promoveze un produs sau o persoana publica asociata cu un produs pentru care se face publicitate in schimbul publicitatii.

Vezi de asemenea “Cand sa marchezi publicitatea”, Sectiunea 4.

11. Reclamele invazive

a. Membrii AAER se opun formelor de publicitate care dau nastere confuziilor sau rup, intrerup continutul editorial; acceptarea reclamelor care compromit experienta cititorilor , inclusiv publicitatea care foloseste spatiul alb al unei pagini editoriale, face subiectul aprobarii editoriale.

b. Formatele si pozitionarile speciale de reclama violeaza aceste norme daca distinctia dintre editorial si publicitate nu este transparenta.

12. Revizuirea de catre clienti

a. Copertele revistelor, sumarul, articolele, fotografiile, layouturile paginilor si alte materiale editoriale nu trebuie sa fie trimise clientilor pentru revizuire.

b. Pentru a preveni aparitia revizuirilor clientilor, reclamele nu trebuie sa faca trimitere catre continutul editorial, inclusiv articolele specifice sau numere de pagina.

De ce AAER? De ce norme?

Fondata in 1963, Asociata Americana a Editorilor de Revista este organizatia principiala a jurnalistilor de revista in Statele Unite ale Americii. Printre membrii AAER se numara liderii editorial a majoratiatii revistelor comericale si pentru afaceri publicate pe hartie sau online. AAER este binecunoscuta pentru sponsorizarea Premiilor Nationale pentru Reviste in asociere cu Scoala de Jurnalism din cadrul Universitatii Columbia.

AAER a publicat “Normele pentru Editori si Publisher” ca si serviciu catre membrii sai din 1982, punctand in numele lor principiile si practicile larg raspandite atat in print cat si in online. Normele reflecta credinta celor 700 de membri ai AAER cum ca independenta editoriala si distingerea clara dintre continutul editorial si mesajul de marketing sunt in interesul publisherului si clientului de publicitate la fel ca si al cititoriului sau utilizatorului.

Sursa (engleza)

Alte resurse: Decizii legate de normele AAER (engleza)

Denumire AAER in engleza: ASME – American Society of Magazines Editors

2 responses so far

2 Raspunsuri to “Normele AAER pentru editori si publisheri”

  1. Danon 13 Nov 2010 at 23:46

    Like! Îi dai tu linkul lui Sorin sau îi scriu eu? :)

  2. Theoon 14 Nov 2010 at 12:16

    :)

Trackback URI | Comments RSS

Comenteaza aici

Media Blog>

Top Blog>

Cautare Google >

 


Reclama Google >